Lielais banneris

Dubļu riepas jeb Offroad riepas

Dubļu riepas jeb Offroad riepas jeb tautā vēl sauktas par bezceļu riepām, mūsuprāt, vajadzētu iedalīt trīs kategorijās - All Terrain (A/T), Mud terrain (M/T) un Extreme off road riepas. Šīs visas ir paaugstinātas caurgājamības riepas, bet katra kategorija ir ar atšķirīgu pielietojuma procentu ceļam un bezceļam.

  1. All Terrain (A/T) riepas ir paredzētas 70% braukšanaai saudzīgos apstākļos (ceļš, smilts, grants) un 30% sarežģītos apstākļos (dubļi). Populārākie parstāvji šajā grupā BF Goodrich All Terrain, Cooper Discoverer A/T 3 Sport, Bridgestone AT001, Dunlop AT3, Hankook RF10, General Grabber AT un daudzi citi.
  2. MUD Terrain (M/T) jeb dubļu riepas ir riepas, kas vairāk paredzētas bezceļu braukšanai. Ražotāji paredz, ka šīs riepas tiks lietotas 70% bezceļā un tikai 30% uz ceļa. Latvijas bezceļu braucēju vidū ir izveidojušās divas vairākuma nometnes. Vieni kas fano par BF Goodrich riepām, otri kas ir sajūsmā par Cooper bezceļu riepām. Protams ir arī daudzi citi M/T riepu ražotāji. Salidzinot BF Goodrich Mud Terrain KM2 un Cooper STT PRO, tad kā plusus BF var minēt nedaudz lielāku nodilumizturību salīdzinot ar konkurentu. Savukārt Cooper priekšrocības ir salīdzinoši labāka cena un riepu radītais minimālais troksnis. Bezceļu īpašības riepām ir ļoti līdzīgas. Dubļu riepu testi ir ļoti maz pieejami. Tas varētu būt saistīts ar to, ka tādus ir ļoti grūti veikt, jo ir pārāk daudz subjektīvo kritēriju. Interneta dzīlēs ir rodami daži dubļu riepu testi, bet lielākā daļa no tiem ir veikti ASV un tur kā galvenā bezceļu riepu īpašība ir spēja pārvarēt un uzrāpties uz dažāda lieluma akmeņiem.
  3. Extreme off-road riepas. Šīm riepām ir raksturīgs “traktorveida" protektora zīmējums un šādu riepu galvenā sūtība ir neceļš. Raksturīgākie šīs klases pārstāvji ir Silverstone MT-117, Super Swamper Bogger, Simex Extreme Trekker, Mickey Thompson Baja un citi. Izvēloties šīs riepas uz savas automašīnas, ir jārēķinās ar jūtamu diskomfortu braucot pa koplietošanas ceļiem un ar iespējams bojātām autmašīnas pusasīm, jo šo riepu saķeres īpašibas ir krietni lielākas nekā M/T riepām un ne visas automašinu daļas spēj to izturēt.